It takes two, and it usted to take only one...

tre uttryck/ord växjöbor aldirg har hört talas om:
1.  "I bare"
2. "Shaggla"
3. "Stud"

Vad är grejen liksom? När man säger att man äter någonting I bare, då är det väl alldeles självklart att man menar att man ska äta nåt.. bart, liksom. herregud.
& SHAGGLA. jag vet inte riktigt om det stavas så... meeen, det förstår väl alla att det betyder, att man smaskar när man tuggar tuggumi?
& det där med stud. klart som korvspad att man använder det ordet istället för att säga plugghäst. jesus alltså.

dom är allt lite efter här nere;) & så påstår dom att det är bonna- språk jag snackar. EEH. nope;) men jag gillar växjö och det mesta som har med växjö att göra, trots att folket har lite svårt att förstå en del grejer.. trots att vissa här skippar småländskan & väljer att prata på ett mer snobbigt vis, så att de låter mer som stockholmare.
& Växjö är underbart, trots att jag saknar Farbror Persson något enormt.


But I'm fractured from the fall,
Oh and I wanna go home.

Ryan Adams är bra, verkligen. Halloween Head- vilket genidrag. Two funkar med.;) japp. godnatt!


Kommentarer
Postat av: amandaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

haha jag tror inte du ser mig, man ser my ass,
och att min tejpning på benskydden ;) haha du menar där vi hoppar, vem trodde du jag ver eg? pusss

Postat av: mohahaha

Växjö bo? hahaha loser. Tror du dom äkta växjöborna tycker att du tillhör växjö eller? Jävla Nööööörd :P

2007-10-15 @ 20:57:00
URL: http://MartinCarlJohanOlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback