u-red, ullis, gekås..?

Traditionen att åka till ullared i syfte att införskaffa nödvändigheter inför skolstart/flytt hölls i liv även iår. Jo', jag och hennes folks tog en trip nu på kvällen, mycket lyckat:) Som linn sa; "man tackar inte nej till ullis".


dagens bästa lät ungefär såhär;
J;  -Fan jag hittar inte Charleston! (hon ser igenom ett register i en atlas, i bilen påväg hem)
C; -Konstigt, och jag hittar inte Charles heller..
J; -Charleston ligger ju visserligen i USA, men ändå..
C; -Mmm, det bord...

Plötsligt slår det oss båda att det faktiskt är en EUROPA Atlas Johanna har införskaffat sig på Ge-kås, inte en världsatlas. Visst har vi skrattat mycket idag, men det där var den perfekta avslutningen.



nu ska jag sova, gp imorn! sen träffa linn:) dagens höjdpunkt. Att träffa linn alltså. Ibland läser johanna lite fort, så hon kanske först läste; Gp, dagens höjdpunkt! Men i alla fall, om ni läser det här; Hemma imorgon, malin och emma?

ps. SKJÄLVKLART kommer jag och hälsar på, V! Stockholm i mitt hjärta;) (och hässleholm!) ds.


Kommentarer
Postat av: johanna

hehe, u-reed ;; men det får bli en gång till iår, när vi kollat allt som behöver kollas. ok?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback