småland, jönköping, gislaved

11.00, ICA kvantum
Träffar min gamla handbollstränare. Fortfarande singel. Han alltså. Och jag med, i och för sig.

11.45, på altanen
Chillar på framsidan av huset i värmen. Känner röklukt; min granne Ingolf njuter av solen&att vara islänning i Sverige genom att röka en morgon-cigarr.

12.00
Pappa försvinner för att tvätta båten (kommer tillbaka efter sex timmar). Och just det, han har köpt ny bil. Hans mittlivskris går tydligen före den ekonomiska krisen. Jag gillar det.

15.00, fortfarande på altanen
Nu är det bekräftat. Bygdens största white-trash, som också råkar vara min barndomsvän, är gravid. Min granne Sigrun och jag skrattar en stund men slutar när vi inser att det egentligen inte alls är roligt. Det enda positiva är att hon inte behöver oroa sig över sin studiesituation, eftersom att den är obefintlig då hon hoppade av gymnasiet för  typ två år sen.

18.00- för alltid
Pappa berättar för alla som korsar hans väg om den nya(begagnade) bilen.



Idag är den första nästan-feberfria dagen på en vecka, vilket uppskattas något enormt. Mami köpte Fearless till mig idag när vi var på kvantum, vilket uppskattas ännu mer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

MG, the best cd everr

2009-04-04 @ 23:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback