"nu ska dom få se på andra.. ehm.. smörebröd."

Yeeepp, nu har det då spelats en EM- kvalmatch melan ärkerivalerna (haha what?) Danmark & Sverige. Det var en match utan dess like, matchen var inte av denna värld. Jag tänker dock inte skriva något mer om matchen i sig, för jag har redan tusentals tankar, funderingar, åsikter och framför allt KÄNSLOR, om matchen, spelarna, supportrarna som var på plats, & kommentatorerna (Jens är min maaan.)

Istället ska jag nog skriva lite om mig själv och min relation till fotbollen.
Som jag sa tidigare idag, till min nyfunne vän Hans, att för mig är fotbollen det största som finns. Det enda som kan mäta sig med fotbollen, i min värld, är att spendera tid med mina vänner. Jag har en känsla, av att jag aldrig kommer att sluta älska de vänner jag har just nu, och att jag aldrig kommer att klara av att leva livet utan dem eller senare vänner, men jag måste säga att på senare tid har fotbollen fått nääästan samma status, i mitt liv. Kind of scary, but heey...
Ibland önskar jag att jag inte var såpass engagerad i fotboll, eller i någon annan sport heller. De gånger den önskan finns i mutt huvud, är när jag ser något av lagen jag håller på spela. Som i pressade matchsituationer.
Eller, när de åker ut i EM mot Holland, på straffar.
Eller förlorar mot Barcelona i el clássico, i Madrid.
Eller, varför inte, förlorar den sista semifinalen i Championsleague, mot Milan, i Milano.
Då är det hårt, riktigt hårt. Det är då den önskan kommer upp, men jag glömmer den lika fort igen, när lagen jag håller på går mot en klart seger i en match,
Eller när de efter mycket om och men har vunnit mot Danmark i EM- kvalet.
Eller, när de vinner över Barcelona i el clássico, i Madrid.
Eller varför inte, slår Chelsea, på Stamford Bridge.
Då leker livet & jag svävar (snarare rullar hoppar stampar studsar), på lätta moln stora som fotbollsplaner.
Det går inte att beskriva.. Vet inte vad jag vill ha sagt..
Men jag måste bara säga, att jag kommer alltid fram till att jag inte skulle välja bort mitt engagemang för allt i världen. För de stunder, då laget jag håller på spelar på topp, utkonkurrerar känslan som infinner sig efter en riktigt hårt förlust. Det skiljer hästlängder.

Nu är i vilket fall Premier League avgjord för den här säsongen, men vi har ju en betydelsfull match kvar, trots att vi redan vunnit;) (lägger ni märke till att jag skriver VI? frågan är om jag hade gjort det, om "vi", inte hade vunnit ligan..? Jag är inge kappvändare, och United är allt, men det där med "vi" och "dom", det är inga uttryck jag eller andra fotbollsfantaster har någon direkt kontroll över.)
Primera División kvar, & gud hjällpe mig, vad jämt det är! Det är nästan så att jag börjar be kvällsbön, bara för att Beckham, my love, ska få vinna en titel med Real innan han flyttar till staterna.
Efter att den spanska ligan är avgjord, händer det inte mycket... alldeles för lungt i sommar.. Allsvenskan...? Not an option, hahahaha. När EM- kvalmatcherna återupptas igen, då varvas de åter med matcher i england & spanien.
Det är tufft. Men det blir kanske bra med en paus i sommar, kan kanske behöva det.. ;).


Nu är min käre mor 39 år fyllda, hon fyllde år igååår. & idag är det min mors & min fars bröllopsdag (hur fan stavas det?). I 17 år har de varit gifta.
De 17 åren övertygar mig ändå inte, jag tror fortfarande inte på äktenskapet i sig. Jag är dock extremt glad över att mina föräldrar är en av de tio par som faktiskt lyckas:). Eller, jag ska inte säga att de har lyckats. Händer inte något oförutsett, (som att min mor exempelvis får bröstcancer även i det andra bröstet, eller att min käre far drunknar under en fisketur,) ska de förhoppningsvis vara gifta i 17 år till. Tills att de dör. DÅ, har de lyckats. :)

Nu blir det i vilket fall som helst sängen, har mycket att göra imorn! (tyyp, åka & träna tidigt, seeen presssaa på balkongen!;) hahaha.)

(Saknar Linn, btw. Nåt enormt. Det spelar ingen roll om vi ses hela 3 gånger under en månad, eller en gång på en månad, jag saknar dig lika mycket för det.)

ps 
HAHHAHAHAhahha. vem var det som kommenterade mitt förra inlägg? haha. you go girl, i vilket fall!)
 ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback