Siesta! 2008 var..

Glassigt! Oerhört. Nedan följer ett par bilder, samtliga är tagna av Anna.


image91
Jag hade höga förväntningar på det Festivaltält jag hade införskaffat för 69 kr, och visst höll det! Men vi får väl tacka högre makter för att det inte regnade, då det inte var vattentätt. Till trots för trogen tjänst lämnade vi, Anna&jag, kvar tältet på campingen innan vi for hem. Festivaltält från Harald Nyborg, 69 kr, håller endast för en tredagarsfestival, no more.

image92
Vapnet var det första bandet vi såg, perfekt öppning! Jag hade t idigare bara hört en låt, en gång, och jag tyckte inte alls att det lät bra. Men nu så! Blev mycket överraskad, helt fantastiskt. Skiter i vad Vedija skriver, my god.


image93
När jag hade chansen att för första gången höra Esther spela kände jag att jag var tvungen att ta den. Resultatet av det beslutet är att jag blev frälst, det var något av det bästa jag sett och hört någonsin. Dagen efter spelnigen mötte Anna&jag tre av bandmedlemmarna på Netto, & vi förföljde dem även ungefär 300 meter bort från affären. (Mötet på Netto såg jag som ett tecken på att jag skulle köpa en Esther t-shirt, vilket jag följaktligen gjorde. Väl spenderade pengar!)


image95
The Radio dept. Hade aldrig tidigare hört talas om bandet, men jag blev oerhört imponerad. För mig är det en av de bästa spelningarna på hela festivalen, dels på grund av den mycket sköna musiken med också för att jag var där med min darling Malin.:) Du är bra Malin, den här spelningen glömmer jag aldrig, tack vare dig :).


image97
Vi hade tre slagord för helgen.
"Drick mycket vatten, visa inte rumpan och- FULL FART!" På bilden har jag lyckats med alla dessa saker, och jag är påväg mot Hässleholm Centrum. En mycket mysig stad (samhälle?), restaurangen Casablanca får lätt fyra av fem toasters.

image98
the Caesars var SUPERBRA, och att vocalisten är en av Sveriges vackraste människor är ju ett stort plus. Det var synd att spelningen blev flyttad till mitt på dagen, hade den ägt rum på kvällen som planerat hade det troligtvis kommit dit ännu mer folk.


image100image101
image103
Tre sköna människor jag lärde känna lite smått; Otto med håret, Daniel med hårspännet och Carro med leendet. Fantastiska! :)



Jag såg sammanlagt arton artister, varav femton hela spelningar, men då anna och jag inte alltid närvarade vid samma spelningar har jag inte bilder på allt jag såg. Bilder från Niccokick och Håkan och lite annat är dock på ingång, dyker troligtvis upp här i bloggen under de närmsta dagarna!
   Siesta! 2009 är inget jag bangar på. Ciao! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

siesta! 2009 - jag bangar itne, jag heller

Postat av: Siesta-Daniel

Tja! Hittade precis din blogg, trevligt att läsa om Siesta. Skitbra festival faktiskt!

2008-06-21 @ 13:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback