How does it feel?

   Huvudkaraktärerna i boken High Fidelity är tre män som arbetar i en skivaffär, och dessa gentlemen spenderar större delen av dagarna åt att göra listor. Top fem debutalbum, fem låtar som inte får en att känna någonting alls, top fem Dustin Hoffman-filmer, fem artister de måste döda om de skulle mötas i verkligheten... Sedan jag läste boken för ett par månader sedan har jag ett flertal gånger kommit på mig själv med att göra egna listor. Då den här dagen ser ut att bli en kanondag, med allt från ett helt nytt the Hills avsnitt som sänds på MTV, till en spelning med Dragan boys, tänkte jag posta en av mina musiklistor. Fem låtar, som gör mig glad. Here it comes;

I want you- Bob Dylan (en klassisk artist med en klassisk låt. Första gången jag hörde titeln trodde jag att låten var en känslosam och sorglig kärleksballad, men icke. Han slutar aldrig att förvåna, Dylan.)
Hello Goodbye- The Beatles (Får en att se saker och ting från den ljusa sidan, vilket är bra för människor som mig.)
You get what you give- New Radicals (the soundtrack of sommarn´07)
You can't stop the beat- Senaste Hairspray versionen (Det är i princip omöjligt att sitta still, tro mig.)
I've just seen a face- The Beatles (No words needed.)



Dagens tips: kl. 14 idag har stjärnskotten i Dragan boys spelning på Palladium i Växjö. Kom dit och ta ett par signaturer efter spelningen, spara dessa för att sedan sälja dem på e-bay när bandet har nått samma status som, typ, lennon&co. Vi ses där!

Nu ska jag till Izze, vi ska fixa marknasföringsuppgiften. Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback