Hufvudstaden!

Stockholmsresan får högsta betyg, och nedan följer en "kort" sammanfattning av vad som hände.

måndag. Samling utanför skolan 07.00. Mkt trevligt i mini-bussen, Ines skrev krönika, jag lyssnade på Adam&Gry (där Fredrik Wikingsson var gäst!), och Martin kom med en glad nyhet; han hade i helgen förlovat sig med sin flickvän. (Det var hon som frågade, MODERNT!) Vi stannade till på McDonalds i Södertälje, där vi träffade på en "gamma UF räv", Stefan Boman.
  Vi kom slutligen fram & på kvällen var det invigning (konferencier var Fredrik Birging; nyhetsuppläsare från Metro på RIXFM & även "rösten" till Du är vad du äter). Efter invigningen var det dags för mässa, och det var en klar klasskillnad när man jämför med de regoniala mässorna. Montrarna var mycket bättre, och företagsmedlemmarna som var där var mycket mer.. säljande. Det var tydligt att man nu hade samlat de bästa av de bästa.
   Hotellet vi bodde på låg i Nacka. God frukost, dock var det lite dåligt med varmvatnnet. Ines&jag bodde i rum 417, och vi somnade runt halv 4 den första natten/morgonen.

tisdag. Upp tidigt, frukost, buss till mässan som startade kl 9. Vid ett-tiden tröttnade Ines på att åka runt på en skateboard-liknande sak som ett företag sålde, och jag tröttnade på att leta efter killen jag hade träffat på bussen kvällen innan, så vi tog pendeltåget in till Stockholm. Ines hade en halvtimme på sig att visa mig Stockholm, och något man måste göra första gången man besöker landets huvudstad är att köpa en latte på 7-eleven och sedan sätta sig på ett stadslejon för att dricka koppen. Självfallet var jag tvungen att köpa något att ha med mig som minne, det blev en pocket som reades ut. Det var lite klurigt att komma tillbaka till mässan, men jag fixade biffen. Jag har insett att jag fungerar väldigt bra under pressade situationer, såsom att hitta rätt spår/fundera ut vilken hållplats man ska av på. Eller hur var det nu igen? Fick jag lite panik? Kanske var det så.
   På kvällen var det galamiddag, efterrätten var supergod. Lisa Nilsson (från Rainy UF, inte sångerskan) & jag tog väl ungefär tre efterräter var. Efter middagen var det prisutdelning, och det hela var väldigt maffigt! Bra musik, och de olika länen/regionerna satt vid tilldelade långbord.
   Väl tillbaka på hotellet chillade vi (några företag från Kronoberg) på ett hotellrum och snackade skit. Vi somnade någon gång vid halv fyra. (Det gäller att hålla på traditioner.)

onsdag. Tanken var att vi skulle stiga upp vid 6 för att hinna packa och fixa, men vi vaknade inte förren 08.38 när Diana klampade in och konstaterade att vi inte hade vaknat än. Bussen skulle hämta oss strax efter kl 9. Underbart!
   Det var trevligt på hemresan, vi dumpade Martin i Linköping och Diana i Värnamo. Väl tillbaka på VFG väntade min favoritrektor Johan Wolf på oss med tårta och bubbel. Härligt!


Tillbaka till prisutdelningen. SJÄLVKLART vann Gustav Svensson priset för bästa säljare! När prisutdelaren meddelade detta exploderade Kronobergsborden, Gurra själv visste visste inte vad han skulle ta sig till. Han sprang runt och kramade alla, det hela tog en väldans tid &  till slut fick uf-björn ryta till och tvinga honom upp på Scen. Väl där lyfte han den inte-så-smärta Fredrik Birging högt upp i luften. Ni kan läsa om Gustav&de andra vinnarna (&även de nominerade), bland annat i/på
smp, dn, sr & webfinanser.
   Vi, MJ, kom på andra plats i den kategori vi tävlade i. Vi fick ett hedersomnämnade av juryn. Tack, men vi hade gärna sett att vi vann.

Det finns ett par saker jag aldrig kommer att glömma med Stockholmsvistelsen, och de är när Gustav blev utsedd till bäxta säljare, När jag för första gången satten min fot i Stockholm och även den stämning som skapades mellan många Kronobergare. Under hela året fram till den regionala mässan och prisutdelningen som hölls efter den, har det alltid funnits en viss rivalitet och kamp mellan de olika skolorna i Kronoberg (läs; mellan VFG och Procivitas). I Stockholm var det däremot Kronoberg mot de andra regionerna, vilket var mycket trevligt.


Jag tänkte avsluta med något som händer när Izze&jag skulle ta oss in till Stockholm city, så att säga. På tåget var vi lite nervösa, då vi inte visste exakt vart vi skulle hoppa av, ´därför frågade vi ett äldre par som satt mitt emot oss om hjälp. Dessa var oerhört hjälpsamma, och de guidade oss faktiskt en bra bit. Stort tack! Utan er hade vi nog aldrig kunnat ta oss till Drottninggatan där vi sprang upp och ner ett antal gånger (detta kom av att Ines inte hittade någon annanstans, och vi har fått för oss att alla springer i Stockholm.)
   Tack för trippen, Fria och alla andra! Minnesvärt, absolut. Strax kommer ett inlägg om vad som händer på lägenhetsfronten, ciao! :-)


Kommentarer
Postat av: johanna

sthlm låter KALAS! härligt that you had a good time, vill höra mer om det när vi sess :)

Postat av: johanna

& btw, på tal om lägenhet.. vad säger du om "charmigt torp med stor trädgård, 1,5mil från centrum" ? låter mysigt tkr jag - 4000, billigt billigt. & 1,5 mil, det går ju att cykla, nemasproblemas- :! ;)

2008-05-11 @ 16:35:16
URL: http://johannay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback