friends.

fett nice att "ha kontakter i hufvudstaden", så att jag kan hjälpa vänner som besöker Stockholm utan att ha någon bestämd sovplats.
Oscar och Vidar räddade kvällen för frilansarN,
tyvärr blev inte min kväll så jävla great, med "mello". Lily fixade dock biffen till slut, som vanligt.

anyhow, på tal om Vidar. Tidigare idag berättade jag för mamma att Äna hade övernattat hos honom inatt, och först då uppfattade hon att den unge herren som besökte oss ett par dagar innan julafton i fjol hette Vidar.
-VIDAR?! Heter han det??
- eeh.. ja?
-Det är ju... NORSKT.
-njae, really? Nordiskt kanske, tror att det är från asatron eller något liknande.
-Det är norsk. Ingen i Sverige heter Vidar.
-Hans bror heter Björn..
-BJØRN?! Det är ju också norskt! Tøfft! (=tufft)

Så V; om du någonsin besöker la casa de fricking insano-norskar igen tror jag att mamma bjuder på mer välsmakande kaffe än sist. Jag menar, sist trodde hon säker att du hette Viktor eller någonting.. Nu har ju allt förändrats liksom. Allt.




nu är det i alla fall DANS DANS DANS här i vardagsrummet, eftersom att Norge precis tog hem herrstaffeten, so I better go. Lämnar er med en video.
Glöm inte oscarsgalan inatt. Glitter, glamour, rp!

Klassiker; ole einar tar sin 75:e verdenscupsseier.

Kommentarer
Postat av: izz

hehe och jag heter ines. hon vet inte vilket fack hon ska lägga mig i. inte norsk, inte svensk... inte finsk... vafan

Postat av: Vidar

Det stämmer väl att Vidar är ett mer etablerat namn i Norge (kan ha att göra med att det inte hänt så mycket i utvecklingen där sedan asatrons förfall).

Vidar var Odens son och den som hämnade Odens dödsfall efter ragnarök och dödade något (en varulv?) som hade dödat Oden.



Så nu vet du =)





Men jag lägnar efter att få dricka det "bra" kaffet som göms under kylen?





/V

2009-02-25 @ 10:32:58
URL: http://vidar.aronsson.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback