gislaved.

den första skivan jag fick var britney spears debutalbum,
och den första jag köpte för min egen veckopeng var spice girls- Spice

spice girls var viktigare än allting annat. alla raster på gullvivan ägnades åt att leka spice girls-lekar, där vi var tvugna att vara två emma (emma 1 & emma två. jag var emma 2. jag tror att änä kan gissa sig fram till vem som var nr.1), eftersom att vi var hela sex tjejer som ansåg sig tillhöra det coola gänget

våra lovers var pojkarna i backstreet boys och westlife- tyvärr gick inte killarna i klassen med på att spela dessa roller. dock lyckades vi ett par gånger i veckan lura upp hunken, daniel eliasson, i ett träd där han fick sitta medan vi kallade honom Röda Rosen och trånade efter honom. han såg ut att tycka att situationen var obekväm, men jag tror ändå att han njöt lite. andres rydholm och jocke (änä fyll i?) kom aldrig upp till hans nivå.

troligtvis kommer jag på tredje plats på listan över de som har skickat flest kärleksbrev till daniel- frida&sigrun slåss om förstaplatsen.


när jag ser tillbaka på min barndom var allt sjukt... centrerat. det enda vi tänkte på var spice girls, daniel och frida bjelke. det vill säga vem som var snyggast i spice girls-gänget, vem som för stunden var tillsammans med daniel och vem som (för stunden) var bästis med frida.
jag undrar hur åren i växjö egentligen har varit. förhoppningsvis inte lika ytlig, och med bättre soundtrack. även om spice girls och britney är min bästa minnen från lågstadiet.




we could be common ppl together, aye ?

Kommentarer
Postat av: Äna

Minns inte vad han hette! Men shit, minnen! Oh my. Vem som för stunden var bästis med Frida är nästan mest intressant. Man handlade verkligen med vänskap som om det var skosnören eller något. Galet.

2009-01-21 @ 19:43:21
Postat av: JoeHanna

hehe,

nu i växjö handlar allt om vem som är bästis med mig istället,

(och den snygga blondinen som sjunger vackert är taylor ist för britney)



hehe, kidding

Postat av: JoeHanna

or not.

2009-01-21 @ 21:02:40
URL: http://johannay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback